• News

  • Play

    VIA TV REPORT 2021

    10-03-2022|New & opinion, Video,

    Met hoeveel procent is de TV-reclamemarkt gestegen in 2021? Werd er meer of minder uitgesteld gekeken? Wie was de grootste adverteerder het afgelopen jaar? Dit zijn enkele vragen waar je een antwoord op krijgt in het eerste jaarrapport van VIA….

  • Play

    Whitepaper : Rethinking TV Reach in the digital age

    14-12-2021|Insights, New & opinion, Video,

    De digitalisering is onstuitbaar en bijzonder impactvol, ook in de mediasector. Die evoluties hebben ook een effect op het bereik van reclamecampagnes op tv. De dalende tendens in het live kijken, in combinatie met een hoog reclamevermijdingsgedrag bij uitgesteld kijken,…

  • Play

    Belgische broadcasters tekenen de blauwdruk voor ‘nieuw video-ecosysteem’.

    10-08-2021|New & opinion, Video,

    Balans tussen meer kijkcomfort via ‘Terugkijk TV’ en een nieuw reclamemodel waarbij het vergroten van het reclamebereik en de digitalisering van tv centraal staan. De mediasector evolueert razendsnel en ingrijpend. Binnen deze veranderende omgeving neemt VIA, de federatie van de…

  • Play

    Wat kan radio voor uw merk doen?

    25-06-2021|Audio, New & opinion,

    Inderdaad, dat is de hamvraag. Jullie hebben allicht de campagne gezien, verschenen in de dagbladen en vakpers. In deze campagne excuseren we ons aan de CEO’s omdat hun werknemers tijdens het thuiswerken soms wat afgeleid waren, omdat ze naar de…

  • Digital Ad Trust: groeiende valorisatie

    7-06-2021|New & opinion,

    Juni 2021. Het Belgische digitale ecosysteem heeft een kwalitatieve boost gekregen. Bijna twee jaar na het lanceren van het kwaliteitslabel voor displayadvertenties, meldt DAT Belgium dat tot nu toe alle websites waarvan het label verstreken was ook hebben hernieuwd voor een…

  • UBA is voorstander van Digital Ad Verification onder leiding van het CIM

    26-05-2021|New & opinion,

    Advertentieverificatie is een proces waarmee adverteerders kunnen controleren of hun advertenties in de juiste context, de juiste sectie van een website en aan de juiste doelgroep worden weergegeven. Deze aanpak is belangrijk: het kan de manier waarop marketeers digitale media…