• News

  • Overheidsbetutteling in reclamesector aan de kaak gesteld

    24-04-2024|New & opinion,

    Naar aanleiding van het ontwerp-KB en -MB inzake alcoholreclame roepen vele sectoren op tot het behoud van zelfregulering in reclame en zien in de huidige demarche in de alcohol sector een rode lijn die dreigt overschreden te worden. De sector…

  • JEP ? JEP !

    5-02-2024|New & opinion,

    Het communicatie centrum zet zelfregulering in de spotlichts met lancering van een communicatie campagne.

  • FEBIAC-CODE INZAKE RECLAME VOOR MOTORRIJTUIGEN

    9-05-2023|New & opinion,

    In samenwerking met het Communicatie Centrum heeft FEBIAC haar code inzake reclame voor motorrijtuigen, hun onderdelen en toebehoren aangepast. De bepalingen van deze code, die al sinds meerdere jaren door de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) wordt toegepast,…

  • NIEUWE RECLAMECODE VOOR VOEDINGSMIDDELEN

    20-04-2023|New & opinion,

    Vanaf 1 juni moeten alle voedingsbedrijven en handelaars op de Belgische markt rekening houden met nieuwe beperkingen in hun marketing naar kinderen. Het zelfregulerend initiatief de Belgian Pledge gaat dan op in de Nieuwe Reclamecode voor voedingsmiddelen, met strengere criteria…

  • Ook Belgische media claimen sinds lang verantwoordelijke rol in de strijd tegen gokverslaving

    26-03-2023|New & opinion,

    Een totaalverbod op gokreclame is GEEN oplossing Het KB op initiatief van Minister Van Quickenborne, dat deze maand gepubliceerd werd in het Belgisch staatsblad, is er gekomen zonder overleg met de eigen kansspelcommissie, niet met de media noch met de…

  • Hoera! We hebben een crisis !

    8-03-2023|Insights, New & opinion, Research,

    Op 7 maart presenteerde Marc Fauconnier zijn boekje tijdens het Webinar “The 2022 reports”. U kan deze presentatie hier herbekijken en het boekje downloade. Het is mogelijk om een hard copy te verkrijgen (tegen betaling) bij ACC. Stuur een mail…