• News

  • EGTA industry charter

    2-09-2024|New & opinion,

    This Industry Charter, launched in June 2024, defines the current strengths, captures the collective ambition, and sets out the five key priorities of EGTA.

  • Overheidsbetutteling in reclamesector aan de kaak gesteld

    24-04-2024|New & opinion,

    Naar aanleiding van het ontwerp-KB en -MB inzake alcoholreclame roepen vele sectoren op tot het behoud van zelfregulering in reclame en zien in de huidige demarche in de alcohol sector een rode lijn die dreigt overschreden te worden. De sector…

  • JEP ? JEP !

    5-02-2024|New & opinion,

    Het communicatie centrum zet zelfregulering in de spotlichts met lancering van een communicatie campagne.

  • FEBIAC-CODE INZAKE RECLAME VOOR MOTORRIJTUIGEN

    9-05-2023|New & opinion,

    In samenwerking met het Communicatie Centrum heeft FEBIAC haar code inzake reclame voor motorrijtuigen, hun onderdelen en toebehoren aangepast. De bepalingen van deze code, die al sinds meerdere jaren door de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) wordt toegepast,…

  • NIEUWE RECLAMECODE VOOR VOEDINGSMIDDELEN

    20-04-2023|New & opinion,

    Vanaf 1 juni moeten alle voedingsbedrijven en handelaars op de Belgische markt rekening houden met nieuwe beperkingen in hun marketing naar kinderen. Het zelfregulerend initiatief de Belgian Pledge gaat dan op in de Nieuwe Reclamecode voor voedingsmiddelen, met strengere criteria…

  • Ook Belgische media claimen sinds lang verantwoordelijke rol in de strijd tegen gokverslaving

    26-03-2023|New & opinion,

    Een totaalverbod op gokreclame is GEEN oplossing Het KB op initiatief van Minister Van Quickenborne, dat deze maand gepubliceerd werd in het Belgisch staatsblad, is er gekomen zonder overleg met de eigen kansspelcommissie, niet met de media noch met de…