• Soniq


THE AUDIO CELEBRATION is achter de rug. Terugkijken?

SONIQ 2021-REPLAY >>

SONIQ AWARDS

De jury van de SONIQ AWARD 2021 heeft zich over de dossiers gebogen en een oordeel geveld. Dit zijn de genomineerde merken die kans maken op een award.

AWARD : BEST USE OF RADIO
In deze categorie gaan we op zoek naar succescases die radio hebben gebruikt als hoeksteen, of ten minste als essentieel onderdeel, van de communicatie strategie van een adverteerder.
Dit zijn de 5 genomineerden voor 3 awards (Gold, Silver, Bronze)

  • ALDI (ingediend door de adverteerder Aldi Belgie)
  • GOLD = DEVOS LEMMENS (ingediend door creatief agentschap LDV United)
  • BRONZE = EG (ingediend door adverteerder EG)
  • BRONZE = SMARTPHOTO (ingediend door adverteerder Smartphoto group)
  • TORFS (ingediend door media agency Mediaplus)

AWARD : AUDIO INNOVATION
In deze categorie willen we vernieuwingen bekronen op het vlak van het gebruik van nieuwe dragers of creatief audiogebruik in het brede domein van audio.
Dit zijn de 3 genomineerden voor 1 award

  • WINNER = MIVB/STIB(ingediend door creatief agentschap Mortierbrigade)
  • PROLEAGUE (indiend door productiehuis Sonhouse)
  • STUDIO SONART (ingediend door productiehuis Studio Sonart)

AWARD : SONIC BRANDING
Deze award legt de focus op het gebruik van geluid om een merk te definiëren of om de kernwaarden van het merk te communiceren.
Dit zijn de 3 genomineerden voor 1 award

  • WINNER = DEVOS LEMMENS (creatief bureau: LDV United)
  • ENGIE (creatief bureau : TBWA)
  • LIDL (creatief bureau : BBDO)

JURY
Paul Wauters (voorzitter) (auteur, creatief directeur) Kim Beyns (Ngroup), Coppelia de Crane d’Heysselaer  (Happiness), Thierry Mars (Egta), Zaki Lahbib (UBA), Christine Jean (AG Insurance), Hakim Zemni (Insites France) en Raf Debraekeleer (Radio Air Force).

SONIQ 2020
Alle info over de 1ste SONIQ AWARD 2020 (met focus op sonic branding)  kan u hier vinden