• News

  • Hoera! We hebben een crisis !

    8-03-2023|Insights, New & opinion, Research,

    Op 7 maart presenteerde Marc Fauconnier zijn boekje tijdens het Webinar “The 2022 reports”. U kan deze presentatie hier herbekijken en het boekje downloade. Het is mogelijk om een hard copy te verkrijgen (tegen betaling) bij ACC. Stuur een mail…

  • VIA ondersteunt CommToZero

    13-09-2022|New & opinion,

    De coalitie CommToZero verenigt Belgische adverteerders, agentschappen, en media. Zij heeft het initiatief genomen om de communicatiesector te helpen de overgang naar duurzaamheid op twee niveaus te versnellen: Een duurzamer consumentengedrag stimuleren, met de juiste milieuclaims De koolstofvoetafdruk in de…

  • Play

    Verslag webinar The State of the Attention Economy

    31-05-2022|Insights, New & opinion, Video,

    Op dinsdag 24 mei hebben Screenforce en haar Belgische zusterorganisatie VIA Association of AV-Media de webinar The State of the Attention Economy georganiseerd. De twee keynote sprekers waren Karen Nelson-Field (Founder & CEO, Amplified Intelligence) en Florian Passlick (Associate Director…

  • Belgische televisiezenders stellen zelf maatregelen voor om reclame voor kansspelen in te perken

    16-05-2022|New & opinion,

    VIA, de vereniging van de Belgische audiovisuele media, heeft de laatste hand gelegd aan een zelfregulerend kader om reclame voor kansspelen op televisie te beperken in de strijd tegen gokverslaving. Dat de sector zichzelf beperkingen oplegt, is in lijn met…

  • Play

    VIA TV REPORT 2021

    10-03-2022|New & opinion, Video,

    Met hoeveel procent is de TV-reclamemarkt gestegen in 2021? Werd er meer of minder uitgesteld gekeken? Wie was de grootste adverteerder het afgelopen jaar? Dit zijn enkele vragen waar je een antwoord op krijgt in het eerste jaarrapport van VIA….

  • Play

    Whitepaper : Rethinking TV Reach in the digital age

    14-12-2021|Insights, New & opinion, Video,

    De digitalisering is onstuitbaar en bijzonder impactvol, ook in de mediasector. Die evoluties hebben ook een effect op het bereik van reclamecampagnes op tv. De dalende tendens in het live kijken, in combinatie met een hoog reclamevermijdingsgedrag bij uitgesteld kijken,…