• Research

Filter:

Video Audio
  • Play

    Video Observer 2024

    11-12-2024|Insights, Research, Video,

    De totale video consumption in kaart gebracht. Dit is de 4e editie van deze studie. Ze geeft een volledig overzicht van de videoconsumptie in België, ongeacht het gebruikte platform of apparaat. 3.154 mensen tussen 18 en 64 jaar namen deel…

  • Play

    De recentste Radio cijfers

    18-10-2024|Audio, Insights, Research,

    Gemiddeld dagbereik, en gemiddelde luistertijd.

  • Play

    Peter Field: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

    23-04-2024|Insights, Research, Video, Why video,

    Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen. Zijn laatste keynote tijdens de Future of TV Advertising (FTVA) Global conference in 2023 staat bekend als zijn meest gepassioneerde verhaal. Peter…

  • Play

    Video Observer 2023

    7-12-2023|Insights, Research, Video,

    Total Video consumptie in België, in het noorden en het zuiden VIA heeft in samenwerking met RTL Belgium het onderzoek rond het totale video gebruik aangevuld. Daarmee verkrijgen we opnieuw een nationaal beeld, vergelijkbaar met de edities van deze studie…

  • Play

    93% van alle video reclame komt van de broadcasters.

    24-08-2022|Insights, Research, Video,

    VIA heeft in navolging van andere landen een estimatie gemaakt van het aandeel van de verschillende platformen/kanalen in het totaal van video reclame. Op basis van informatie over de consumptie van video content over alle platformen en devices heen, werd…

  • Play

    AttentionTrace™ planner: Inzicht in aandacht voor video contacten

    8-06-2021|Insights, Research, Video,

    Het bedrijf van reclameprofessor Karen Nelson-Field, Amplified Intelligence, heeft recent een nieuwe planning tool AttentionTrace™ uitgerold die is gebaseerd op metingen van aandacht. De tool maakt het mogelijk om de CPM per videoplatform af te zetten tegen het aantal seconden…

  • Ipsos whitepaper over distinctive brand assets

    7-05-2021|Creative, Insights, Research,

    Distinctive brand assets zoals geluid, merk characters en bekende personen zijn de beste manier om een link in het brein van de consument met het merk te creëren. Dat blijkt uit de whitepaper ‘The Power of You’ van onderzoeksbureau Ipsos,…

  • Play

    Wat is de kost van aandacht?

    7-05-2021|Insights, Research, Video,

    De bekende Amerikaanse marketingprofessor en bestsellerauteur Scott Galloway heeft een van zijn podcasts gewijd aan ‘The Attention Graph’ die afkomstig is van onderzoek van TVision/Lumen. Deze grafiek laat zien dat je met één 30 seconden TV-commercial net zo veel seconden…

  • Play

    Media Investments 2020 : -15%

    16-02-2021|Audio, Research, Video,

    De MDB cijfers van 2020 zijn beschikbaar. Space heeft alles overzichtelijk in kaart gebracht in zijn “Space Essentials” die u hier kunt downloaden.

  • Play

    Meer vertrouwen in e-commerce bedrijven dankzij reclame op Radio en TV

    10-02-2021|Research, Video,

    De helft van de Belgen koopt maandelijks online VIA heeft samen met zijn Nederlandse tegenhanger Screenforce een onderzoek opgezet over e-commerce. Het onderzoek werd uitgevoerd door Ruigrok NetPanel en gaat in op het e-commerce aankoopgedrag en de rol die media…