• Insights

Filter:

Video Audio
  • Play

    TV en radio scoren zowel bovenaan als onderaan de funnel even goed

    8-09-2025|Insights, Video,

    Het is soms eenvoudig om media in twee categorieën in te delen: media die helpen bij het versterken van de brand building en media die dienen om activatie te creëren. De realiteit van mediaplanning is natuurlijk niet zo zwart-wit. Efficiente…

  • Sir John Hegarty: er is een kloof tussen datagedrevenheid en creativiteit

    25-08-2025|Insights,

    Interview samengesteld door Global TV Group en David de Jong – Marketing Report Sir John Hegarty richtte samen met anderen in 1982 Bartle Bogle Hegarty op en was daarvoor betrokken bij de oprichting van het Londense kantoor van TBWA en…

  • Play

    Heeft Peter Field (eindelijk) een punt achter het tv-debat gezet?

    18-06-2025|Insights, Video,

    Recentelijk kwam marketinggoeroe Peter Field met een nieuwe publicatie voor VIA zusterorganisatie in Nieuw Zeeland, Think TV over het belang van merkenbouw voor groei. Hoewel sommige elementen al bekend zijn, zet Field ze op een rij, en vult ze aan…

  • Play

    De meerderheid van de Belgische reclamemarkt vertrouwt op lokale regies

    27-05-2025|Insights, Video,

    In maart 2025 publiceerden UBA en UMA hun 2024 benchmark voor netto media-investeringen. Twee specifieke resultaten trokken onze aandacht. Ten eerste het aandeel van investeringen in lokale regies: 74%. Dit is een duidelijk signaal dat de meerderheid van de markt…

  • Play

    Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?

    2-05-2025|Insights, Video,

    Midden april publiceerde RTL AdAlliance de resultaten van de 4e editie van het onderzoek “The New Life of the Living Room”. Een analyse van trends in videomediaconsumptie in 14 Europese landen en de VS. Een van de resultaten die ons…

  • Play

    De 5 belangrijkste voordelen van Multiscreen TV voor merk en performance

    23-04-2025|Insights, Video,

    Platformen voor premium content onderscheiden zich duidelijk ten opzichte van andere platformen door de lengte van de content, de sterke verhaallijnen met uitgediepte karakters, hoge productiewaarde en de (merk) veilige omgeving. VAB, de zusterorganisatie van VIA in de VS, geeft aan…

  • Play

    Streaming audio platformen voegen weinig extra bereik toe

    23-04-2025|Audio, Insights,

    In het kader van The Reports 2024 presentaties deed VIA (opnieuw) een analyse over het incremental bereik dat streamig platformen zoals Spotify, YouTube Music, Deezer etc toevoegen aan het bereik van Radio (met speciale dank aan “Seen from Space” die…

  • Play

    Het incremental bereik van BVOD-platformen blijft groeien

    31-03-2025|Insights, Video,

    Het CIM heeft einde februari een belangrijke update gedaan aan de TOVA tool, die het toelaat om aan Total Video planning te doen. Daardoor wordt de complementariteit van BVOD ten opzichte van lineaire TV nu veel beter in kaart gebracht…

  • Play

    Radio staat in voor 83% van alle audio reclame in België

    17-02-2025|Audio, Insights,

    VIA heeft op basis van het CIM Audio time onderzoek een inschatting gemaakt van de verdeling van de audio reclame over de verschillende kanalen in België.  In een tijd waarin streamingplatforms en podcasts steeds meer gebruikt worden, blijft radio de…

  • Play

    Radio, the audio leader

    13-02-2025|Audio, Insights,

    Ter gelegenheid van Wereldradiodag 2025 onthult de World Radio Alliance 4 redenen waarom radio de echte audioleider is die gemeenschappen wereldwijd met elkaar verbindt. Zelfs nu het publiek nieuwe platformen omarmt, onderscheidt radio zich door een ongeëvenaard bereik, bestede tijd,…