• Insights

Filter:

Video Audio
  • Play

    Radio staat in voor 83% van alle audio reclame in België

    17-02-2025|Audio, Insights,

    VIA heeft op basis van het CIM Audio time onderzoek een inschatting gemaakt van de verdeling van de audio reclame over de verschillende kanalen in België.  In een tijd waarin streamingplatforms en podcasts steeds meer gebruikt worden, blijft radio de…

  • Play

    Radio, the audio leader

    13-02-2025|Audio, Insights,

    Ter gelegenheid van Wereldradiodag 2025 onthult de World Radio Alliance 4 redenen waarom radio de echte audioleider is die gemeenschappen wereldwijd met elkaar verbindt. Zelfs nu het publiek nieuwe platformen omarmt, onderscheidt radio zich door een ongeëvenaard bereik, bestede tijd,…

  • Play

    POWERSLIDES

    28-01-2025|Audio, Insights, Video,

    Een bloemlezing van markante conclusies uit Belgische en internationale studies en presentaties. Het zijn tegelijk ook “nickable charts” : voel u vrij om ze te downloaden en te gebruiken in uw presentaties ! Onderaan elke slide is er eveneens een…

  • Play

    Hoe reclame beleefd wordt tussen content

    18-01-2025|Insights, Video,

    Op DEMEXCO afgelopen september deelde Screenforce Duitsland de gedetailleerde resultaten van een ambitieus en inspirerend onderzoek waarin de perceptie van reclame op de belangrijkste videoplatforms werd vergeleken. In dit artikel vatten wij deze samen. Met eye-tracking methodologie werden vier groepen…

  • Play

    Video Observer 2024

    11-12-2024|Insights, Research, Video,

    De totale video consumption in kaart gebracht. Dit is de 4e editie van deze studie. Ze geeft een volledig overzicht van de videoconsumptie in België, ongeacht het gebruikte platform of apparaat. 3.154 mensen tussen 18 en 64 jaar namen deel…

  • Play

    De recentste Radio cijfers

    18-10-2024|Audio, Insights, Research,

    Gemiddeld dagbereik, en gemiddelde luistertijd.

  • Play

    Radio The Performance Multiplier

    3-10-2024|Audio, Insights,

    This report contains compelling evidence of radio’s multiplier effect on results for performance marketers – not least that allocating a higher share of media budget to radio can significantly improve the quantity and efficiency of online response Rewatch the webinar…

  • Play

    Peter Field: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

    23-04-2024|Insights, Research, Video, Why video,

    Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen. Zijn laatste keynote tijdens de Future of TV Advertising (FTVA) Global conference in 2023 staat bekend als zijn meest gepassioneerde verhaal. Peter…

  • Play

    Radio builds brands

    21-02-2024|Audio,

    Ter gelegenheid van World Radio Day 2024 onthult The World Radio Alliance 7 redenen waarom radio een effectief medium is voor het opbouwen van merken. De overtuigende inzichten en argumenten, die vaak door marketeers worden vergeten, worden ondersteund door gegevens…

  • Play

    Video Observer 2023

    7-12-2023|Insights, Research, Video,

    Total Video consumptie in België, in het noorden en het zuiden VIA heeft in samenwerking met RTL Belgium het onderzoek rond het totale video gebruik aangevuld. Daarmee verkrijgen we opnieuw een nationaal beeld, vergelijkbaar met de edities van deze studie…