• Insights

Filter:

Video Audio
  • Play

    Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?

    2-05-2025|Insights, Video,

    Midden april publiceerde RTL AdAlliance de resultaten van de 4e editie van het onderzoek “The New Life of the Living Room”. Een analyse van trends in videomediaconsumptie in 14 Europese landen en de VS. Een van de resultaten die ons…

  • Play

    De 5 belangrijkste voordelen van Multiscreen TV voor merk en performance

    23-04-2025|Insights, Video,

    Platformen voor premium content onderscheiden zich duidelijk ten opzichte van andere platformen door de lengte van de content, de sterke verhaallijnen met uitgediepte karakters, hoge productiewaarde en de (merk) veilige omgeving. VAB, de zusterorganisatie van VIA in de VS, geeft aan…

  • Play

    Streaming audio platformen voegen weinig extra bereik toe

    23-04-2025|Audio, Insights,

    In het kader van The Reports 2024 presentaties deed VIA (opnieuw) een analyse over het incremental bereik dat streamig platformen zoals Spotify, YouTube Music, Deezer etc toevoegen aan het bereik van Radio (met speciale dank aan “Seen from Space” die…

  • Play

    Het incremental bereik van BVOD-platformen blijft groeien

    31-03-2025|Insights, Video,

    Het CIM heeft einde februari een belangrijke update gedaan aan de TOVA tool, die het toelaat om aan Total Video planning te doen. Daardoor wordt de complementariteit van BVOD ten opzichte van lineaire TV nu veel beter in kaart gebracht…

  • Play

    Radio staat in voor 83% van alle audio reclame in België

    17-02-2025|Audio, Insights,

    VIA heeft op basis van het CIM Audio time onderzoek een inschatting gemaakt van de verdeling van de audio reclame over de verschillende kanalen in België.  In een tijd waarin streamingplatforms en podcasts steeds meer gebruikt worden, blijft radio de…

  • Play

    Radio, the audio leader

    13-02-2025|Audio, Insights,

    Ter gelegenheid van Wereldradiodag 2025 onthult de World Radio Alliance 4 redenen waarom radio de echte audioleider is die gemeenschappen wereldwijd met elkaar verbindt. Zelfs nu het publiek nieuwe platformen omarmt, onderscheidt radio zich door een ongeëvenaard bereik, bestede tijd,…

  • Play

    POWERSLIDES

    28-01-2025|Audio, Insights, Video,

    Een bloemlezing van markante conclusies uit Belgische en internationale studies en presentaties. Het zijn tegelijk ook “nickable charts” : voel u vrij om ze te downloaden en te gebruiken in uw presentaties ! Onderaan elke slide is er eveneens een…

  • Play

    Hoe reclame beleefd wordt tussen content

    18-01-2025|Insights, Video,

    Op DEMEXCO afgelopen september deelde Screenforce Duitsland de gedetailleerde resultaten van een ambitieus en inspirerend onderzoek waarin de perceptie van reclame op de belangrijkste videoplatforms werd vergeleken. In dit artikel vatten wij deze samen. Met eye-tracking methodologie werden vier groepen…

  • Play

    Video Observer 2024

    11-12-2024|Insights, Research, Video,

    De totale video consumption in kaart gebracht. Dit is de 4e editie van deze studie. Ze geeft een volledig overzicht van de videoconsumptie in België, ongeacht het gebruikte platform of apparaat. 3.154 mensen tussen 18 en 64 jaar namen deel…

  • Play

    De recentste Radio cijfers

    18-10-2024|Audio, Insights, Research,

    Gemiddeld dagbereik, en gemiddelde luistertijd.