The state of the attention economy

Past Event

dinsdag
24.05.2022
  • Time
    10:00:00u - 11:00:00u
  • Time

    online webinar

Op dinsdag 24 mei organiseren VIA en haar Nederlandse zusterorganisatie Screenforce het webinar The State of the Attention Economy, met keynote sprekers Karen Nelson-Field en Florian Passlick. Deelname is gratis.

Aandacht wordt een steeds belangrijkere maatstaf waar adverteerders rekening mee moeten houden. Karen legt uit hoe merken aandacht kunnen aanwenden om hun online reclames beter te meten en hun digitaal ecosysteem beter in te richten. Florian presenteert de resultaten van het Track the Success onderzoek, dat het kijkgedrag meet in een natuurlijke thuissituatie.

Afsluitend vind er een discussie plaats met Michel van der Voort (Directeur Screenforce), Tim Van Doorslaer (VIA Belgium), Michael Willems (Director of Strategy & Planning Dentsu Benelux) en een grote adverteerder uit de Benelux over de inhoud van de presentaties. De belangrijkste vraag voor de discussie is: briefen adverteerders nu al hun mediabureaus om aandacht voor reclames als KPI op te nemen?

Karen Nelson Field
Professor Karen Nelson-Field is mediawetenschapper en oprichtster van het onderzoeksbureau Amplified Intelligence. Ze geeft een samenvatting van haar blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel, waarin ze uitlegt hoe merken aandacht kunnen aanwenden om hun online reclames beter te meten en hun digitale ecosysteem beter in te richten. Een van haar conclusies is dat ongeveer 75% van de online reclames waar adverteerders voor betalen, tegen een standaard die ze vertrouwen, niet het verhoopte resultaat oplevert. Ook geeft ze een update van de nieuwe onderzoeken die vandaag door Amplified Intelligence uitgevoerd worden.

Florian Passlick
Florian Passlick is Senior Research Consultant binnen de Brand and Media Experience unit van onderzoeksbureau Eye Square. Hij presenteert de resultaten van het Track the Success onderzoek. Doelstelling van dit onderzoek is om meer inzicht te krijgen in waarom tv-reclame op het vlak van effectiviteit beter scoort dan social videoreclame. Een van de conclusies van Eye Square is dat kijkers meer ontspannen naar tv-reclames kijken dan naar videoreclames en dat tv-reclames een natuurlijk onderdeel vormen van de tv-content, hetgeen de effectiviteit verhoogt.