The importance of time-length in TV advertising

Waarom de lengte van een TV-commercial belangrijk is.

Is het mogelijk om je verhaal te vertellen in een paar seconden? Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft in opdracht van Thinkbox het effect van de commercial-lengte op de effectiviteit van TV-commercials onderzocht. Een van de conclusies is dat langere TV-commercials werken als ‘geheugen-ankers’.

Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft in opdracht van Thinkbox in een experimentele opzet onderzocht welke rol de lengte van de commercial speelt voor het effect van TV-reclame. Ook is gekeken welke rol storytelling daarbij speelt.

Het originele artikel – in het Engels – kan u vinden op Thinkbox via deze link

Een vertaling in het Nederlands staat op de website van Screenforce, te lezen hier

Schrijf in voor newsletter

Related content

  • Play

    Reclame, steunpilaar van de Belgische groei

  • Play

    TV en radio scoren zowel bovenaan als onderaan de funnel even goed

  • Play

    Heeft Peter Field (eindelijk) een punt achter het tv-debat gezet?

  • Play

    De meerderheid van de Belgische reclamemarkt vertrouwt op lokale regies

  • Play

    Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?

Vul dit formulier in om het bestand te downloaden

Ik wil graag op de hoogte blijven van de activiteiten van VIA