Deze wedstrijd wil aandacht geven aan het gebruik van geluid om een merk te definiëren of je kernwaarden te communiceren. Een unieke audio-identiteit helpt de consument om een merk op verschillende touchpoints te herkennen en beter te begrijpen. Dat kan gebeuren via een “sonic logo”, maar evenzeer via een “soundscape”, die een herkenningsbasis vormt voor alle auditieve communicatie. Het gaat dus over geluid als “driver” voor het merk.
Niet minder dan 36 cases werden ingediend.. Herbeluister een compilatie waarin alle merken werden verwerkt. Herken je ze allemaal?
Een expertenjury boog zich over deze oogst en koos 3 kandidaten voor de eindoverwinning, waaruit tot slot één winnaar werd geselecteerd.
De uitslag van de SONIQ AWARD werd bekend gemaakt tijdens het evenement SONIQ, THE AUDIO CELEBRATION van 13 februari 2020.
Creative agency: Mortierbrigade
Productiehuis: Sonhouse
Ontdek de case in detail hier.
Creative agency: Havas Brussels
Productiehuis: Raygun
Ontdek de case in detail hier.
Creative agency: Mortierbrigade
Productiehuis: Sonhouse
Ontdek de case in detail hier.