Een bloemlezing van markante conclusies uit Belgische en internationale studies en presentaties.
Het zijn tegelijk ook “nickable charts” : voel u vrij om ze te downloaden en te gebruiken in uw presentaties !
Onderaan elke slide is er eveneens een link naar de “full deck” waar deze slides uitkomt, en die meer context en info geeft over het onderwerp.
2025-04 • Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?
Volgens Europese consumenten zijn het dus de lokale media die het meeste vertrouwen wekken als een merk communiceert. Lees meer in dit artikel.
2025-03 • Streaming audio platformen voegen weinig extra bereik toe
Op de doelgroep 18-54 jaar kan het radio bereik slechts met 3.4% bereikspunten in het Noorden en 3.9% bereikspunten in het Zuiden worden verhoogd. Alle details staan in dit artikel.
2025-02 • BVOD’s incremental reach keeps growing
BVOD-platformen zorgen voor een incrementeel bereik van 12% in het noorden van het land en 6,5% in het zuiden. Lees meer in dit artikel.
2025-1 • Radio Staat in voor 83% van alle audio reclame in Belgïe
VIA heeft op basis van het CIM Audio time onderzoek een inschatting gemaakt van de verdeling van de audio reclame over de verschillende kanalen in België.
In een tijd waarin streamingplatformen en podcasts steeds meer gebruikt worden, blijft radio de basis van audio reclame, ook voor jonge doelgroepen. Alle details staan in dit artikel.
Vul dit formulier in om het bestand te downloaden