POWERSLIDES

Een bloemlezing van markante conclusies uit Belgische en internationale studies en presentaties.

Het zijn tegelijk ook “nickable charts” : voel u vrij om ze te downloaden en te gebruiken in uw presentaties !

Onderaan elke slide is er eveneens een link naar de “full deck” waar deze slides uitkomt, en die meer context en info geeft over het onderwerp.

2025-04 • Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?

Volgens Europese consumenten zijn het dus de lokale media die het meeste vertrouwen wekken als een merk communiceert. Lees meer in dit artikel.

2025-03 • Streaming audio platformen voegen weinig extra bereik toe

Op de doelgroep 18-54 jaar kan het radio bereik slechts met 3.4% bereikspunten in het Noorden en 3.9% bereikspunten in het Zuiden worden verhoogd. Alle details staan in dit artikel.

2025-02 • BVOD’s incremental reach keeps growing

BVOD-platformen zorgen voor een incrementeel bereik van 12% in het noorden van het land en 6,5% in het zuiden. Lees meer in dit artikel.

2025-1 • Radio Staat in voor 83% van alle audio reclame in Belgïe

VIA heeft op basis van het CIM Audio time onderzoek een inschatting gemaakt van de verdeling van de audio reclame over de verschillende kanalen in België. 
In een tijd waarin streamingplatformen en podcasts steeds meer gebruikt worden, blijft radio de basis van audio reclame, ook voor jonge doelgroepen. Alle details staan in dit artikel.

Schrijf in voor newsletter

Related content

  • Play

    Sur quels médias les consommateurs font-ils le plus confiance aux pubs ?

  • Play

    Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?

  • Play

    De 5 belangrijkste voordelen van Multiscreen TV voor merk en performance

  • Play

    Streaming audio platformen voegen weinig extra bereik toe

  • Play

    Het incremental bereik van BVOD-platformen blijft groeien

Vul dit formulier in om het bestand te downloaden

Ik wil graag op de hoogte blijven van de activiteiten van VIA