• News

  • NIEUWE RECLAMECODE VOOR VOEDINGSMIDDELEN

    20-04-2023|New & opinion,

    Vanaf 1 juni moeten alle voedingsbedrijven en handelaars op de Belgische markt rekening houden met nieuwe beperkingen in hun marketing naar kinderen. Het zelfregulerend initiatief de Belgian Pledge gaat dan op in de Nieuwe Reclamecode voor voedingsmiddelen, met strengere criteria…

  • Ook Belgische media claimen sinds lang verantwoordelijke rol in de strijd tegen gokverslaving

    26-03-2023|New & opinion,

    Een totaalverbod op gokreclame is GEEN oplossing Het KB op initiatief van Minister Van Quickenborne, dat deze maand gepubliceerd werd in het Belgisch staatsblad, is er gekomen zonder overleg met de eigen kansspelcommissie, niet met de media noch met de…

  • Hoera! We hebben een crisis !

    8-03-2023|Insights, New & opinion, Research,

    Op 7 maart presenteerde Marc Fauconnier zijn boekje tijdens het Webinar “The 2022 reports”. U kan deze presentatie hier herbekijken en het boekje downloade. Het is mogelijk om een hard copy te verkrijgen (tegen betaling) bij ACC. Stuur een mail…

  • VIA ondersteunt CommToZero

    13-09-2022|New & opinion,

    De coalitie CommToZero verenigt Belgische adverteerders, agentschappen, en media. Zij heeft het initiatief genomen om de communicatiesector te helpen de overgang naar duurzaamheid op twee niveaus te versnellen: Een duurzamer consumentengedrag stimuleren, met de juiste milieuclaims De koolstofvoetafdruk in de…

  • Play

    Verslag webinar The State of the Attention Economy

    31-05-2022|Insights, New & opinion, Video,

    Op dinsdag 24 mei hebben Screenforce en haar Belgische zusterorganisatie VIA Association of AV-Media de webinar The State of the Attention Economy georganiseerd. De twee keynote sprekers waren Karen Nelson-Field (Founder & CEO, Amplified Intelligence) en Florian Passlick (Associate Director…

  • Belgische televisiezenders stellen zelf maatregelen voor om reclame voor kansspelen in te perken

    16-05-2022|New & opinion,

    VIA, de vereniging van de Belgische audiovisuele media, heeft de laatste hand gelegd aan een zelfregulerend kader om reclame voor kansspelen op televisie te beperken in de strijd tegen gokverslaving. Dat de sector zichzelf beperkingen oplegt, is in lijn met…