• Audio

  • Play

    Radio staat in voor 83% van alle audio reclame in België

    17-02-2025|Audio, Insights,

    VIA heeft op basis van het CIM Audio time onderzoek een inschatting gemaakt van de verdeling van de audio reclame over de verschillende kanalen in België.  In een tijd waarin streamingplatforms en podcasts steeds meer gebruikt worden, blijft radio de…

  • Play

    Radio, the audio leader

    13-02-2025|Audio, Insights,

    Ter gelegenheid van Wereldradiodag 2025 onthult de World Radio Alliance 4 redenen waarom radio de echte audioleider is die gemeenschappen wereldwijd met elkaar verbindt. Zelfs nu het publiek nieuwe platformen omarmt, onderscheidt radio zich door een ongeëvenaard bereik, bestede tijd,…

  • Play

    POWERSLIDES

    28-01-2025|Audio, Insights, Video,

    Een bloemlezing van markante conclusies uit Belgische en internationale studies en presentaties. Het zijn tegelijk ook “nickable charts” : voel u vrij om ze te downloaden en te gebruiken in uw presentaties ! Onderaan elke slide is er eveneens een…

  • Play

    De recentste Radio cijfers

    18-10-2024|Audio, Insights, Research,

    Gemiddeld dagbereik, en gemiddelde luistertijd.

  • Play

    Radio The Performance Multiplier

    3-10-2024|Audio, Insights,

    This report contains compelling evidence of radio’s multiplier effect on results for performance marketers – not least that allocating a higher share of media budget to radio can significantly improve the quantity and efficiency of online response Rewatch the webinar…

  • Play

    Radio builds brands

    21-02-2024|Audio,

    Ter gelegenheid van World Radio Day 2024 onthult The World Radio Alliance 7 redenen waarom radio een effectief medium is voor het opbouwen van merken. De overtuigende inzichten en argumenten, die vaak door marketeers worden vergeten, worden ondersteund door gegevens…

  • Play

    The 2022 Reports

    7-03-2023|Audio, Insights, Video,

    VIA has produced reports on TV, Radio and Cinema that give an overview of the evolutions in 2022 versus 2021 and the previous years (and pre-covid). These reports are in English and available on simple request : It is possible…

  • Play

    Media Investments 2020 : -15%

    16-02-2021|Audio, Research, Video,

    De MDB cijfers van 2020 zijn beschikbaar. Space heeft alles overzichtelijk in kaart gebracht in zijn “Space Essentials” die u hier kunt downloaden.

  • Play

    Balans 2020 van het streaming online radiobereik

    1-02-2021|Audio, Research,

    Sedert vrijdag 29 januari kunnen we  een volledige balans opmaken van het jaar 2020, met definitieve cijferr van het ONLINE radioluisteren in België op basis van de CIM Radio Stream Monitor.

  • Play

    Radio delivers in crisis

    21-12-2020|Audio, Case studies, Insights, Research,

    Radio delivers in crisis – case studies of brands successfully integrating radio EGTA, our international trade body, has pulled together a number case studies of advertisers that either decided to try out radio for the first-time during lockdown, or to…

  • Play

    Digitaal radioluisteren kent sterke groei

    1-12-2020|Audio, Insights, Research,

    Recent onderzoek van Ipsos in opdracht van de Vlaamse overheid

  • Play

    Muziekstreaming: nog niet mainstream

    6-10-2020|Audio, Insights, Research,

    Dit artikel is overgenomen van SEEN FROM SPACE, een wekelijkse publicatie van media agency Space. VOD is aan een steile opmars bezig, maar hoe zit dat met audio streaming?Uit de laatste ‘crossmedia’ CIM (TGM-CDJ) bleek dat meer dan de helft…