Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?

Midden april publiceerde RTL AdAlliance de resultaten van de 4e editie van het onderzoek “The New Life of the Living Room”. Een analyse van trends in videomediaconsumptie in 14 Europese landen en de VS. Een van de resultaten die ons in het bijzonder interesseert is het vertrouwen in merken, afhankelijk van de media waarop ze hun reclame uitzenden.

Op het podium van media die het meeste vertrouwen in merken wekken staat radio, voor tv en bioscoop. Ze worden dicht gevolgd door de pers ( magazines en dagbladen). De 4 media zitten allemaal binnen een handvol van elkaar: tussen 67% vertrouwen voor Radio en 64% voor de Pers.

Een niveau lager volgen premium digitale platforms (BVOD, SVOD), dan OOH en SEA, en Podcasts.

De derde en laatste mediacategorie die het minste vertrouwen wekt, zijn de internationale digitale platforms, met scores die variëren van 41% voor video-sharing sites (zoals YouTube) tot 23% voor TikToK.

Volgens Europese consumenten zijn het dus de lokale media die het meeste vertrouwen wekken als een merk communiceert.

Schrijf in voor newsletter

Related content

  • Play

    Sur quels médias les consommateurs font-ils le plus confiance aux pubs ?

  • Play

    De 5 belangrijkste voordelen van Multiscreen TV voor merk en performance

  • Play

    Het incremental bereik van BVOD-platformen blijft groeien

  • Play

    POWERSLIDES

  • Play

    Hoe reclame beleefd wordt tussen content

Vul dit formulier in om het bestand te downloaden

Ik wil graag op de hoogte blijven van de activiteiten van VIA