Midden april publiceerde RTL AdAlliance de resultaten van de 4e editie van het onderzoek “The New Life of the Living Room”. Een analyse van trends in videomediaconsumptie in 14 Europese landen en de VS. Een van de resultaten die ons in het bijzonder interesseert is het vertrouwen in merken, afhankelijk van de media waarop ze hun reclame uitzenden.
Op het podium van media die het meeste vertrouwen in merken wekken staat radio, voor tv en bioscoop. Ze worden dicht gevolgd door de pers ( magazines en dagbladen). De 4 media zitten allemaal binnen een handvol van elkaar: tussen 67% vertrouwen voor Radio en 64% voor de Pers.
Een niveau lager volgen premium digitale platforms (BVOD, SVOD), dan OOH en SEA, en Podcasts.
De derde en laatste mediacategorie die het minste vertrouwen wekt, zijn de internationale digitale platforms, met scores die variëren van 41% voor video-sharing sites (zoals YouTube) tot 23% voor TikToK.
Volgens Europese consumenten zijn het dus de lokale media die het meeste vertrouwen wekken als een merk communiceert.
Vul dit formulier in om het bestand te downloaden