The importance of time-length in TV advertising

Waarom de lengte van een TV-commercial belangrijk is.

Is het mogelijk om je verhaal te vertellen in een paar seconden? Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft in opdracht van Thinkbox het effect van de commercial-lengte op de effectiviteit van TV-commercials onderzocht. Een van de conclusies is dat langere TV-commercials werken als ‘geheugen-ankers’.

Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft in opdracht van Thinkbox in een experimentele opzet onderzocht welke rol de lengte van de commercial speelt voor het effect van TV-reclame. Ook is gekeken welke rol storytelling daarbij speelt.

Het originele artikel – in het Engels – kan u vinden op Thinkbox via deze link

Een vertaling in het Nederlands staat op de website van Screenforce, te lezen hier

Schrijf in voor newsletter

Related content

  • Play

    Video Observer 2024

  • Play

    Video Observer 2024

  • Play

    Peter Field: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

  • Play

    Video Observer 2023

  • Play

    Global TV deck 2023

Vul dit formulier in om het bestand te downloaden

Ik wil graag op de hoogte blijven van de activiteiten van VIA