The Power of TV in the Attention Economy

The Global TV Group has created a compilation of relevant research on the topic of attention. The featured studies from Belgium, Australia, Italy and beyond examine the growing importance of the attention economy and the role that television plays in it.  

In today’s digital age, attention has become a critical metric for businesses seeking to connect with their target audience. Consumers are becoming increasingly selective about where they direct their focus, making it challenging for brands to capture and maintain attention.
As a result, many companies now recognise the importance of attention as a new metric for success. The greater the attention brands can attract, the more likely they are to achieve their desired business outcomes.

Schrijf in voor newsletter

Related content

  • Play

    Reclame, steunpilaar van de Belgische groei

  • Play

    TV en radio scoren zowel bovenaan als onderaan de funnel even goed

  • Play

    Heeft Peter Field (eindelijk) een punt achter het tv-debat gezet?

  • Play

    De meerderheid van de Belgische reclamemarkt vertrouwt op lokale regies

  • Play

    Op welke media hebben consumenten het meeste vertrouwen als het gaat over advertenties?

Vul dit formulier in om het bestand te downloaden

Ik wil graag op de hoogte blijven van de activiteiten van VIA