More impact for less impact

Past Event

donderdag
16.05.2024
  • Time
    11:00:00u - 12:15:00u
  • Time

    ONLINE WEBINAR

Hoe kan reclame aanzetten tot duurzamere consumptie?

Duurzaamheid staat steeds hoger op de agenda bij adverteerders, agencies en de media. De inspanningen mogen in de kijker gezet worden, maar de echte uitdaging is de consument te overtuigen om te kiezen voor duurzame producten en diensten. Dat kadert in de Demand Shift, een noodzakelijke voorwaarde voor het welslagen van onze duurzame transitie.

VIA is er zich van bewust dat het een rol kan en moet spelen in deze beweging. Nadat de leden VAR & RMB reeds een benchmark hebben uitgewerkt rond de impact van duurzame reclame in AUDIO, heeft VIA nu hetzelfde gedaan voor VIDEO advertising. De resultaten van de analyse van 130 duurzame reclamecampagnes worden in dit webinar gepresenteerd. 

THIS WEBINAR WILL BE PRESENTED IN ENGLISH
Our host : Thibaud De Meester

Introduction by Wim Vermeulen, Bubka

The Demand Shift: Protecting Your Brand’s Long-Term Value

What exactly is the Demand Shift, how important is it for the success of our sustainable transition, and how is its success important for protecting the long-term value of the companies and brands?
Speaker : Prof. Charlie Wilson, Energy and Climate Change, Oxford University

Opportunities and strategies for changing consumer demand

Individual consumption behaviors are influenced by a range of social, physical, and political factors that can constrain or enable sustainable consumer choices. Marketers need to understand these factors if they want to successfully guide consumers towards their sustainable products.

Speaker : Sam Hampton, Senior Researcher at the University of Oxford

How advertising can drive sustainable consumer demand in the short term
Advertising has the power to shift consumers towards more sustainable consumption patterns. The cornerstone of this impact is the credibility of the communication. In our analysis, we explore the credibility scores of sustainable video advertising, identifying the essential elements that enhance their appeal and foster consumer engagement.

Speaker : Veerle Hellemans, Head of Market Intelligence, VAR

Vul dit formulier in om het bestand te downloaden

Ik wil graag op de hoogte blijven van de activiteiten van VIA