Het CIM heeft einde februari een belangrijke update gedaan aan de TOVA tool, die het toelaat om aan Total Video planning te doen. Daardoor wordt de complementariteit van BVOD ten opzichte van lineaire TV nu veel beter in kaart gebracht dan voordien.
De volgende aanpassingen werden gedaan in de TOVA planner :
Meer info over deze veranderingen kan u vinden op de website van het CIM
VIA heeft op basis van deze nieuwe input de oefening van de complementariteit van de BVOD-platformen bovenop het lineaire aanbod opnieuw gemaakt. De analyse is gemaakt op een gemiddelde campagne van 330 GRP op de doelgroep 18-54 jaar, op Februari 2025. Er werd ingezet op een TV/BVOD-verdeling van 80/20 in het noorden en 85/15 in het zuiden van het land.
Deze cijfers geven de goede gezondheid van de BVOD-platformen bij het Belgische publiek aan. Ze compenseren de langzame erosie van het lineaire tv-bereik, houden het totale bereik van een standaard TV-campagne op ongeveer 60% en leveren een belangrijke bijdrage aan het vernieuwen van het kijkerspubliek bij een jonger publiek.
Vul dit formulier in om het bestand te downloaden