More impact for less impact

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Jeudi
16.05.2024
  • Time
    11:00:00u - 12:15:00u
  • Time

    Online Webinar
    (le link suivra)

Comment la publicité peut-elle contribuer à une consommation plus durable ?

Les annonceurs, les agences et les médias accordent de plus en plus d’importance au développement durable. Les efforts peuvent être soulignés, mais le véritable défi consiste à convaincre les consommateurs d’opter pour des produits et des services durables. Cela fait partie de la réorientation de la demande, une condition nécessaire à la réussite de notre transition vers le développement durable.

VIA est consciente qu’elle peut et doit jouer un rôle dans ce mouvement. Après que les membres VAR & RMB ont déjà développé un benchmark sur l’utilisation des SDG (Sustainable Development Goals) dans la communication Audio, VIA a maintenant également étudié les messages publicitaires à vocation durable en VIDEO. Les résultats de l’analyse de 130 campagnes publicitaires durables sont présentés dans ce webinaire.

THIS WEBINAR WILL BE PRESENTED IN ENGLISH
Our host : Thibaud De Meester

Introduction by Wim Vermeulen, Bubka

The Demand Shift: Protecting Your Brand’s Long-Term Value

What exactly is the Demand Shift, how important is it for the success of our sustainable transition, and how is its success important for protecting the long-term value of the companies and brands?
Speaker : Prof. Charlie Wilson, Energy and Climate Change, Oxford University

Opportunities and strategies for changing consumer demand

Individual consumption behaviors are influenced by a range of social, physical, and political factors that can constrain or enable sustainable consumer choices. Marketers need to understand these factors if they want to successfully guide consumers towards their sustainable products.

Speaker : Sam Hampton, Senior Researcher at the University of Oxford

How advertising can drive sustainable consumer demand in the short term
Advertising has the power to shift consumers towards more sustainable consumption patterns. The cornerstone of this impact is the credibility of the communication. In our analysis, we explore the credibility scores of sustainable video advertising, identifying the essential elements that enhance their appeal and foster consumer engagement.

Speaker : Veerle Hellemans, Head of Market Intelligence, VAR

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