Video for the next generation

dinsdag
01.10.2024
  • Time
    09:00:00u - 09:55:00u
  • Time

    Online Webinar
    link will be sent

BRIDGING THE GAP
VIDEO FOR THE NEXT GENERATION

The Relevance of Linear TV and BVOD for Generation Z

De tieners en twintigers van vandaag, algemeen aangeduid als Gen Z, vertonen een specifiek gedrag op vele vlakken. Om hen te bereiken is een aangepaste tone-of-voice aangewezen.

Maar hoe zit het met hun kijkgedrag?

Kijken deze jonge mensen nog wel TV?
Doen ze dat op een TV toestel of zijn het allemaal “cord cutters” die alleen nog online kijken op andere, kleinere schermen?
Hoe succesvol zijn de BVOD platformen van de zenders die veel TV content ook niet-lineair aanbieden, op alle schermen?
Hoeveel tijd besteden ze aan de advertentieloze platformen zoals Netflix, Streamz of Disney+ ?
Hoe kunnen adverteerders het aanpakken om deze generatie met een video boodschap te bereiken? Hoe kan zo een plan eruit zien?

VIA probeert met dit webinar een antwoord te geven op vele van deze vragen.

AGENDA

ARE YOU CONNECTED WITH THE NEXT GENERATION?
Setting the scene. By Joeri Van den Berg, Future consumer expert (in english)

Meet Gen Z. Born into a technological world, GenZ is social-media-literate, always-on and hyper-informed. Online platforms are not only their means to be in the know or stay connected, but above all allow them to amplify their voice. From #MeToo to Black Lives Matter, Gen Z is not afraid to question authority and call out injustice. It’s a generation that struggles with mental well-being, but they don’t hold back to openly talk it. With many coming of age during the pandemic, the lockdown years put a mark on their lives and outlook on the future.
So what characterises these Zoomers, and how are they different from the generations before them?
This presentaion sheds a light on what makes Gen Z tick and what they expect from brands.

BRIDGING THE GAP : VIDEO FOR THE NEXT GENERATION
(speakers to be announced)

Deze presentatie gaat in op de belangrijkste veranderingen die het kijkgedrag van Gen Z kenmerken en maakt dit met cijfers en evidenties inzichtelijk:
– share of video of Gen Z – on all platforms
– preferred screens and their use
– share of video on the smartphone, share of video on the TV set
– live, time shifted and on demand viewing
– advertising : share of platforms
– ad acceptance, attention and impact of advertising on Gen Z
– reaching Gen Z with advertising

De presentatie zal gebracht worden in het Nederlands & Frans, afwisselend.

Vul dit formulier in om het bestand te downloaden

Ik wil graag op de hoogte blijven van de activiteiten van VIA